16:10 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تعهدات ارزی

متخلفان برگشت ارزهای صادراتی همچنان در ابهام!
نماد برتر- از آنجا که رئیس کل بانک مرکزی ۷۰ نفر از متخلفان ارزی در رفع تعهدات ارزی را کارتن خواب اعلام کرده است، برگشت ارزهای صادراتی به چرخه اقتصادی موجب ابهاماتی بین بانک مرکزی و اتاق بازرگانی شده است.
علت گرانی بی سابقه دلار از زبان همتی/ اصلاح بخشنامه ها با تحریم‌های جدید
نماد برتر- رئیس‌ کل بانک مرکزی با معرفی۲۵۰ بدهکار ارزی به قوه قضائیه ، علت گرانی بی سابقه دلار را اعلام کرد و از اصلاح بخشنامه ها با تحریم‌های جدید خبر داد.
مشتریان کالاهای ایرانی؛ چین و همسایگان
نماد برتر- جدیدترین گزارش سازمان توسعه تجارت نشان می‌دهد که در سال جاری، حدود ۷۰ درصد از کل صادرات ایران به کشورهای همسایه انجام شده است.
سهم ۶۰ درصدی صنعت از صادرات استان تهران
نماد برتر- رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن وتجارت (صمت) استان تهران از از تعلیق ۱۵۰۰ کارت بازرگانی در نیمه اول امسال در تهران خبر داد و گفت که بیشترین صادرات مربو به حوزه صنعت با ۶۰ درصد، صنایع معدنی با ۱۸ درصد و صنایع پتروشیمی با ۱۵ درصد از کل صادرات استان تهران است.
جزئیات تامین ۵.۳ میلیارد دلار برای دارو و کالاهای اساسی
نماد برتر- مدیرکل عملیات و تعهدات ارزی بانک مرکزی آخرین اقدامات این بانک درخصوص تأمین نزدیک به ۵.۳ میلیارد دلار ارزِ کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی در شش ماهه ابتدایی سال جاری را تشریح کرد.
کدام عوامل قیمت ها را ریزشی می کنند؟
درحالی هر سه بازار ارز، سکه و سهام با ریزش مواجه شدند که به دلیل تغییر رفتار بازیگران معلوم نیست جرکت بازار در روزهای آینده چگونه خواهد بود.
 این بار با قول اخبار مثبت از منابع مسدودی
نماد برتر- وعده های رئیس کل بانک مرکزی و اطمینان به مردم درباره نوسان قیمت ارز باز هم تکرار و با قول خبرهای مثبت از منابع مسدودی همراه شد.
شرایط دریافت کارت بازرگانی جدید چیست؟
نماد برتر- با اجرای سیاست جدید دولت از ابتدای مرداد، متقاضیان دریافت کارت بازرگانی، باید اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند، سامانه‌ای که مشکلات موجود در آن انتقادات گسترده بخش خصوصی را در پی داشته است.
بازگشت ۳۵ میلیارد یورو ارز صادراتی به چرخه اقتصادی
نماد برتر- رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تا پایان مرداد ۹۹ حدود ۳۵ میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات غیرنفتی به چرخه اقتصادی کشور بازگشت.
 آخرین مهلت برای ثبت مشکلات ایفای تعهد ارزی
نماد برتر- سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد: واحدهای تولیدی که تعهدات ارزی خود را ایفا نکرده‌اند، حداکثر تا ۱۰ آبان ماه سال ۹۹، مهلت دارند نسبت به ثبت مشکلات ایفای این تعهدات اقدام کنند.
بررسی محل صرف منابع فروش سهام شستا در بورس، تعهدات ارزی و ... در مجلس
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس از بررسی نحوه هزینه‌کرد اعتبارات حاصل از فروش سهام شستا در بورس، تعهدات ارزی آن و کنترل آنلاین ۱۷۲ شرکت زیرمجموعه خبر داد.
چرا مشکلات اقتصادی، ایران را شوکه می‌کند؟
نماد برتر-عضو اتاق بازرگانی تهران می‌گوید همانطور که بسیاری از کشورها برای کاهش مشکلات و معضلات اقتصادی، نسبت به تغییر رویه در سیاست گذاری‌های کلان اقدام کردند، ایران نیز باید همین مسیر را طی کند.
صدور کارت بازرگانی دوباره آزاد شد
نماد برتر- حدود دو ماه پس از اجرایی شدن سیاست جدید دولت در یکپارچه سازی صدور کارت‌های بازرگانی، سرپرست وزارت صمت اعلام کرده که اجرای کامل این طرح به مدت دو ماه به تعویق خواهد افتاد.
آخرین وضعیت صادرکنندگان تعلیق شده/ گشایشی رخ نداده است
نماد برتر- رییس کنفدراسیون صادرات ایران می‌گوید، پیگیری وضعیت صادرکنندگانی به که به دلیل ایفا نکردن تعهدات ارزی با تعلیق کارت‌های بازرگانی مواجه شده‌اند، ادامه دارد.
صدور مجوز موردی برای صادرکنندگان مبتدی تا اطلاع ثانوی ممنوع است
نماد برتر- مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت از کنترل واردات با محدودیت ثبت سفارش اقلام غیرضرور و یا مشابه تولید داخل به میزان ۲۴۰۰ ردیف تعرفه خبر داد و اعلام کرد که برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی و انباشتگی تعهدات ارزی تا اطلاع ثانوی صدور مجوز موردی برای صادرکنندگان مبتدی ممنوع شده است.